Bezorgen voor je salon regel je zo

Volgens mij had niemand deze tweede lockdown zo snel zien aankomen, alle kapsalons & schoonheidssalons in Nederland zijn weer dicht. De #coronacoupe komt weer terug. Het lijkt hetzelfde als in de lente maar alles voelt toch anders. 1 van die dingen die anders is: je mag je klanten niet in je salon spullen laten afhalen. Ook wij zaten met dit probleem in onze salon. Dus hebben we een oplossing bedacht die we graag met jullie delen.

Bestellen & Bezorgen

De punten waar wee mee zaten:

  1. Onze klanten moeten op een manier hun spullen kunnen bestellen
  2. Wij moeten weten wat onze klanten willen hebben en de spullen klaarmaken
  3. De betaling moet worden geregeld
  4. De bezorgingen moet plaatsvinden op het juiste tijdstip

 

De oplossing

Die oplossing vonden we in onze afspraak-maak tool. Het is eigenlijk een best geniale en slimme oplossing vinden wij zelf. 😉 We hebben zo geen hele webshop voor deze korte tijd hoeven te bouwen en kunnen onze klanten helpen op een manier die ze al kennen.

Zo werkt het:

  1. Je klant gaat naar jouw salonwebsite en klikt op de knop bestellen
  2. Je klant kiest wat ze willen bestellen
  3. Je klant kiest wanneer ze het willen laten bezorgen
  4. Je klant betaalt meteen online
  5. Jij krijgt de bestelling binnen in je afsprakenboek!

 

Bekijk dit filmpje even, dan weet je meteen hoe het werkt:

 

 

Extra voordelen: Meteen een vol afsprakenboek

In onze eigen kapsalon zien we meteen een ander bijkomend voordeel: een volle agenda vanaf 20 januari. We houden namelijk onze boekingstool open zodat iedereen zijn kappersafspraak kan maken. We hebben er namelijk voor gezorgd dat alle ‘gewone’ behandelingen pas vanaf 20 januari 2021 kunnen worden geboekt. Slim toch 🙂

 

Heb je vragen over hoe je dit het beste in kan stellen?